«Своя вишиванка. Своя історія»: Музей Голодомору спільно з Всі. Свої та Pictoric презентували вітрини до Дня вишиванки
Пам’ятаю. Ношу. Зберігаю.
«Cвоя вишиванка. Своя історія» — це спільний проєкт Національного музею Голодомору-геноциду, найбільшої платформи українських брендів Всі. Свої та клубу українських ілюстраторів Pictoric.
До Дня музеїв і Дня вишиванки у вітринах демонструється справжній одяг наших предків, який у 1932–1933 роках фактично допоміг їм вижити. Так, наприклад, вони обмінювали вишитий одяг на склянку борошна чи жменю квасолі або ж навпаки берегли його попри все й передавали наступному поколінню, як пам’ять про вціліле.
Слоганом проєкту є “Пам’ятаю. Ношу. Зберігаю”.
Вишиванка — не просто традиційний український одяг. Це — культурний код, меседж і джерело інформації про народ, який за свою тисячолітню історію пережив чимало. Головна мета проєкту — нагадати про важливість історії Голодомору-геноциду, який мав на меті не лише знищення людей, але й пригнічення і понівечення української культури, мови та традицій, а також дослідити феномен вишиванки в минулому та сьогоденні.
«За історію наших вітрин на Хрещатику ми робили і соціальні, і політичні, і культурні колаборації. Вперше у наших вітринах — частинка музею, яку візуально підсилила команда ілюстраторів Pictoric. Разом з Музеєм Голодомору ми розповідаємо про минуле та сьогодення вишиванки. Не носіть старовинні сорочки, не викидайте їх і не ріжте — віддайте їх до музею, а для себе оберіть сучасну вишиванку від локального бренду, яка розпочне вашу особисту історію»,— говорить засновниця проєкту «Всі. Свої» Ганна Луковкіна.
В межах проєкту вітрини поділені на дві частини. В одній із них продемонстровані автентичні предмети українського одягу з приватних колекцій, а в іншій — сучасні моделі від українських брендів. Фоном для одягу стали ілюстрації з українськими традиційними орнаментами від Pictoric.
«Концепція проєкту закликає українців досліджувати історії своїх сімей, відвідувати Музей та передавати до нього експонати, які нам дуже потрібні. А також купувати вишиванки, відроджувати популярність традиційного одягу. Команда музею вірить, що про злочини минулого потрібно говорити так, щоб ніхто ніколи не дозволив їм повторитися. Водночас ми хочемо, аби про геноцид української нації говорили не лише в листопаді, у День пам’яті, адже, усвідомлюючи “вчора”, ми можемо забезпечити мирне та спокійне “завтра”», — зазначає генеральна директорка Музею Голодомору Олеся Стасюк.
Шляхом зіставлення музейних експонатів і сучасного одягу ми наочно демонструємо цінність й актуальність українських традицій. Водночас це також заохочує нинішнє покоління берегти свої вишиванки, які за сто років також стануть частиною сімейної історії.
«Одним із напрямків діяльності Pictoric є розвиток української культури. Тому ми були раді долучитися до колаборації із Музеєм Голодомору та Всі. Свої. У вітринах магазину можна побачити динаміку вишивки, що збільшена в сотні разів. Такий масштаб дає нам зрозуміти, що вишивка на одязі не втрачає своєї актуальності й досі. Це певний код, символ національності, який ми несемо та яким пишаємось, — говорить співкураторка Pictoric Олена Старанчук. — Завдяки цьому перехожий зможе відчути, що кожен з нас творить свою історію».
Побачити вітрини, дізнатись більше про проєкт та придбати сучасні вишиванки можна за адресою Хрещатик, 27. Експозиція буде доступна до 30 травня. Також спеціально до Дня вишиванки, який відзначається цього року 20 травня, у всіх магазинах Всі. Свої, а також на vsisvoi.ua, буде діяти знижка 20% на етнобренди при оплаті карткою Visa до 21 травня.