Creative Lab. Творча лабораторія для підлітків 11-14 років
Creative Lab – новий проєкт Національного музею Голодомору-геноциду, створений для підлітків та разом з ними.
Творча лабораторія для школярів 6–8 класів розпочала роботу у вересні 2019 р. Протягом 6 занять підлітки знайомилися з подіями 20–30-х років ХХ ст. – переломного періоду для України, досліджували причини, передумови та наслідки Голодомору-геноциду 1932–1933 років, а також із допомогою команди музейників працювали над втіленням власних ідей. На кожному занятті підлітки на деякий час ставали режисерами, акторами, сценаристами, знімаючи коротке відео на тему, яку розглянули. Результатом роботи Creative Lab став документальний короткометражний фільм «Історія Голодомору. Наша розповідь».
Учасники змогли проявити свої таланти або, навпаки, подолати страх перед камерою та публічними виступами, адже в лабораторії панувала дружня та творча атмосфера. Проєкт спрямований на формування почуття відповідальності та командного духу, розвиває логічне та аналітичне мислення, дає досвід роботи з історичними темами.
Теми занять Creative Lab:
21 вересня
Заняття 1. «Ми наш, ми новий світ збудуємо…»
Чому Україні не вдалось відстояти свою незалежність 100 років тому? Яким чином комуністична влада змогла окупувати Україну? – ці питання обговорювались протягом вступного заняття. Без розуміння того, чим була совєцька комуністична держава, яке місце займала Україна у планах будівничих держави-комуни, неможливо зрозуміти причини злочину Голодомору-геноциду.
28 вересня
Заняття 2. «Мистецтво належить народу! або Геть від Москви!»
Авангардне мистецтво, театр, кіно, література України 20-х років. Саме про це йшлося на другій зустрічі Creative Lab. Говорили також про те, як самобутня створювана українськими митцями культура була знищена або перетворена на зручну для тоталітарної комуністичної влади культуру соцреалізму.
5 жовтня
Заняття 3. «Ти хоч плач, хоч ридай, а заяву в СОЗ подай!»
Сталінська політика розкуркулення, перехід до планової економіки та колективізація створювали умови для повного державного контролю над життям населення. А якою була реакція українців? Знищення економічної незалежності українських селян та їх опір владі, що був безпосередньою причиною злочину геноциду, розглядались під час третього заняття.
12 жовтня
Заняття 4. «Серп і молот – це смерть і голод»
Як розпочався Голодомор? Яким чином влада його здійснювала? Якими були наслідки? Складні питання, але завдяки спогадам свідків та документальним джерелам учасники Creative Lab змогли розібратись з усіма складовими механізму втілення Голодомору.
19 жовтня
Заняття 5. «Мовчи, Лука, – менше гріха»
Сучасним підліткам важко уявити, що колись розповідати про Голодомор було небезпечно навіть своїм рідним. Совєцька влада намагалась максимально знищити пам’ять про свій злочин. Як та завдяки кому нам вдалось її зберегти? Окрім відповіді на це питання та знайомства з традицією Дня Пам’яті жертв Голодомору, учасники Creative Lab, виготовили власні свічки, щоб самим долучитись до акції «Свіча у вікні».
26 жовтня
Яка ідея буде втілена у Creative Lab наступного разу – залежить лише від її майбутніх учасників.
Розробники занять – Городняк Яна, Голубєва Галина, Вигодованець Ольга, Курганська Ірина.
Керівник проєкту – Городняк Яна.