Екскурсовод музею супроводжує свою колегу, яка має пов'язку на очах.

Підготовка до проведення екскурсії / освітнього заняття для слабозорих чи незрячих відвідувачів

В рамках проєкту «Дотик на пам’ять» ми продовжуємо публікувати серію матеріалів про те, як кожна культурна інституція може зробити свій простір доступнішим.

Цей матеріал присвячений тому, як потрібно підготуватися до проведення екскурсій, освітніх занять для слабозорих чи незрячих відвідувачів.

  • Бажано розробити тактильні маршрути й тактильні макети будівлі зсередини та зовні.
  • Проведення екскурсій / освітніх занять повинне мати сталий графік, щоб цільова аудиторія могла спланувати візит заздалегідь.
  • Потурбуйтесь про наявність персоналу, який зможе забезпечити допомогу у супроводі відвідувачів.
  • Усі важливі візуальні елементи експозиції повинні супроводжуватися тактильними матеріалами (тифлографіка, копії, 3D-друк тощо).
  • Супровідні тексти  повинні бути надруковані шрифтом Брайля або мати аудіокоментарі (їх можна додати до існуючих аудіогідів або зробити доступними за допомогою QR-коду).
  • Використовуйте контрастні стікери чи маркери (не кислотного кольору).
  • Знаки навігації простором позначайте контрастними кольорами чи підписуйте збільшеним шрифтом.
  • Поширюйте на своїх інформаційних ресурсах повідомлення, що кожен, хто потребує супроводу, може звернутися до куратора та подати запит через форму зворотного зв’язку.

Екскурсія / освітнє заняття повинні тривати до 60 хв.

Мета оглядових екскурсій / освітніх занять для людей з порушеннями зору у музеях пам’яті: 

  • Соціалізація
  • Досвід
  • Взаємодія
  • Інформування
  • Залучення до культури пам’яті