Польський архітектор Мирослав Низьо відвідав музей Голодомору
Національний музей «Меморіал жертв Голодомору» спільно з Українським центром розвитку музейної справи наприкінці 2017 року започаткували проект, в рамках якого заплановано ознайомлення українських архітекторів, дизайнерів, художників і музейників з лідерами світового музейного будівництва.
Стартом такого проекту стала зустріч з Мирославом Нізьо в грудні 2017 року. Польський архітектор, який навчався на факультеті архітектури та дизайну інтер’єру в Академії мистецтв у Варшаві та Fashion Institute of Technology в Нью-Йорку за спеціальністю «дизайн інтер’єрів», у 1989 році він заснував власну дизайнерську компанію Nizio Design International, яка відзначилась участю в проекті зі створення експозиції Музею Варшавського повстання у Варшаві, долучився до створення Музею сучасного мистецтва у Вроцлаві тощо. Найвідомішим проектом Nizio Design International є експозиція Музею історії і культури польських євреїв ПОЛІН, площа якої становить 4000 кв. м. Експозиція, створена більш ніж 120 вченими і кураторами, включає в себе мультимедійні розповіді з інтерактивними інсталяціями, картини, усні історії.
Для України, і для Меморіалу жертв Голодомору, питання будівництва музеїв та проектування нових експозицій зараз дуже актуальне, тому Мирослав Нізьо поділився власним досвідом під час зустрічей у Києві та Харкові. Можна виділити декілька основних настанов архітектора:
- На першому етапі основне завдання – чітко сформувати мету. На старті проекту слід тісно співпрацювати замовникам та архітекторам. Важливу роль завжди відіграють громадські обговорення, слухання, визначення ризику і витрат.
- Слід обдумати кожну деталь: як цілісний образ архітектурної форми (яка повинна гармоніювати з навколишнім середовищем та експозицією), так і найменші дрібниці.
- Основні етапи роботи над проектом музею: наукова концепція, художньо-архітектурна концепція, розробка сценографії і концепції експозиції, і виконання проекту.
- Під час розробки архітектурної форми обов’язково потрібно врахувати особливості майбутньої сценографії експозиції, ці два процеси не повинні бути відокремленими один від одного, а взаємодоповнюючими.
- Простота – геніальна.
В рамках візиту до Україну Мирослав Нізьо ознайомився з експозицією Зали пам`яті Меморіалу жертв Голодомору, оглянув територію комплексу, поспілкувався з архітекторами, що працюють над проектом другої черги Меморіального комплексу, а також презентував напрацювання своєї компанії для фахівців та всіх охочих у Києві та Харкові.