Польський архітектор Мирослав Низьо відвідав музей Голодомору

10 Грудня 2017

Національний музей «Меморіал жертв Голодомору» спільно з Українським центром розвитку музейної справи наприкінці 2017 року започаткували  проект, в рамках якого заплановано ознайомлення українських архітекторів,  дизайнерів, художників і музейників з лідерами світового музейного   будівництва.

 

Стартом такого проекту стала зустріч з Мирославом Нізьо в грудні 2017 року. Польський архітектор, який навчався на факультеті архітектури та дизайну інтер’єру в Академії мистецтв у Варшаві та Fashion Institute of Technology в Нью-Йорку за спеціальністю «дизайн інтер’єрів», у 1989 році він заснував власну дизайнерську компанію Nizio Design International, яка відзначилась участю в проекті зі створення експозиції Музею Варшавського повстання у Варшаві, долучився до створення Музею сучасного мистецтва у Вроцлаві тощо. Найвідомішим проектом Nizio Design International є експозиція Музею історії і культури польських євреїв ПОЛІН, площа якої становить 4000 кв. м. Експозиція, створена більш ніж 120 вченими і кураторами, включає в себе мультимедійні розповіді з інтерактивними інсталяціями, картини, усні історії. 

 

Для України, і для Меморіалу жертв Голодомору, питання будівництва музеїв та проектування нових експозицій зараз дуже актуальне, тому Мирослав Нізьо поділився власним досвідом під час зустрічей у Києві та Харкові. Можна виділити декілька основних настанов архітектора:

  1. На першому етапі основне завдання – чітко сформувати мету. На старті проекту слід тісно співпрацювати замовникам та архітекторам. Важливу роль завжди відіграють громадські обговорення, слухання, визначення ризику і витрат.
  2. Слід обдумати кожну деталь: як цілісний образ архітектурної форми (яка повинна гармоніювати з навколишнім середовищем та експозицією), так і найменші дрібниці.
  3. Основні етапи роботи над проектом музею: наукова концепція, художньо-архітектурна концепція, розробка сценографії і концепції експозиції, і виконання проекту.
  4. Під час розробки архітектурної форми обов’язково потрібно врахувати особливості майбутньої сценографії експозиції, ці два процеси не повинні бути відокремленими один від одного, а взаємодоповнюючими.
  5. Простота – геніальна.

В рамках візиту до Україну Мирослав Нізьо ознайомився з експозицією Зали пам`яті Меморіалу жертв Голодомору, оглянув територію комплексу, поспілкувався з архітекторами, що працюють над проектом другої черги Меморіального комплексу, а також презентував напрацювання своєї компанії для фахівців та всіх охочих у Києві та Харкові.